Lakerlopen
Het is nu 10 jun 2026 00:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Forumregels

JB bulletin

Online uitgave op Lakerlopen.com

Uitgave: Bewonerscommissie Jeroen Boschlaan 4 - 130 in Lakerlopen
Redactie: Paul Kivits

Kopij voor het volgende nummer kunt u deponeren in de brievenbus naar eigen keuze van de commissieleden, graag voor de 20e van de maand. Uw naam en huisnummer dient te worden vermeld en de tekst kan mogelijk worden ingekort i.v.m. ruimtegebrek.

Op dit gedeelte van de website kan je geen reacties plaatsen of nieuwe onderwerpen openen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Nummer 8 september 2008
BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 22:54 

Wie zijn er bereid een barbeque voor alle bewoners in 2009 te organiseren?

De BC wil graag een oproep doen aan de jongeren in ons complex. Mensen die energie genoeg hebben om iets voor alle bewoners te organiseren en waar ze zelf ook plezier aan kunnen beleven. Het is vanzelfsprekend dat de BC, om fysieke redenen, niet in staat is een dergelijk evenement tot stand te brengen. Het Leefbaarheidsfonds van Trudo stelt een aanzienlijk bedrag te beschikking om dit te kunnen realiseren. Een kleine bijdrage van de deelnemers voor de hapjes en consumpties resteert dan alleen nog. Een betere gelegenheid om de onderlinge saamhorigheid te bevorderen is bijna niet voor te stellen. Onze achtertuin leent zich bij uitstek voor zo’n gezellig feestje. De BC wil dit team wel ondersteunen met de afhandeling van de daarvoor benodigde formulieren. De organisatie vergt echter teveel inspanning dat we daarom een beroep moeten doen op de jonge garde met wat deskundigheid op dit gebied. Omdat deze zomer bijna ten einde loopt zou dit voor 2009 bestemd zijn. Er is dus nog een ruime tijd om het voor te bereiden. De begroting en de aanvrage dient voor eind oktober ingediend te zijn. Liefhebbers om dit te doen kunnen zich aanmelden bij Paul op tel. 212 31 71 of huisnummer 126. Graag zo spoedig mogelijk. Bedankt alvast voor de inzet!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 22:59 

JB op internet

Op de nog niet voltooide website http://www.lakerlopen.com kunt u voortaan ook het JB Bulletin lezen. Deze website van Martijn Peters waar hij al een aantal jaren van zijn vrije tijd in heeft gestoken, is nog volop in constructie. Niet alle rubrieken zijn ingevuld. Het JB Bulletin is eigenlijk als eerste voltooid. Het ligt in zijn bedoeling om voor het eind van dit jaar de website afgerond te hebben. Dan kunnen ook foto’s van onze oude wijk gezien worden en kan men reageren. Als u nog foto’s in uw bezit heeft, leen ze dan even uit aan Paul om ze digitaliseren en namens u op te sturen, U kunt uw ervaringen, verwant aan die foto, ook mee laten zenden. Het resultaat kunt u dan komen bekijken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 23:09 

VvE vergadering op 9 juli matig bezocht

De locatie, het prachtige complex van VB&T aan de Vestdijk, lag voor de meeste van u te ver weg maar er bleek geen enkele andere optie mogelijk te zijn. Dat zal wel de belangrijkste oorzaak zijn geweest dat het aantal deelnemers nagenoeg minimaal was.Welgeteld: 2 kopers, 2 huurders waarvan 1 lid van de BC, Rachida Bouchra (netwerker Trudo) en de voorzitter Geerten Koolen. Dat nam niet weg dat alle essentiële punten in de agenda zijn besproken, het quorum is gehaald. De notulen lagen vrij snel daarna bij u in de bus. U heeft er dus kennis van kunnen nemen dat er enkele belangrijke punten kunnen worden verwezenlijkt. Zo is de lang gekoesterde wens om de centrale toegangsdeuren via elektrische openers te voorzien zodat het voor bezitters van scootmobielen en (brom)fietsen een stuk gemakkelijker zal worden. Er wordt gestreefd om de opening te bewerkstelligen met de huidige sleutels op een korte afstand van de deur aan beide zijden. Een ander heikel punt is de schoonmaak van ons complex. VB&T gaat uitkijken naar een nieuwe firma die het stukken beter moet gaan doen. Verder zullen de sloten op de galerij van de 1e woonlaag worden gedeblokkeerd om reden van veiligheid van de bewoners. Als dit uiteindelijk niet werkzaam blijkt wordt de zaak opnieuw beoordeeld. Trudo zal aandacht besteden aan de muizenoverlast als er voldoende klachten binnenkomen op telefoonnummer 235 98 00. Het is nu aan u om dit per woning te gaan regelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 23:12 

Spreekuur bewonerscommissie

Om een nog duidelijker beeld te kunnen krijgen van een aantal zaken die er in dit complex afspelen heeft de BC besloten om een spreektijd in te voeren. Hiervan kunnen alle bewoners gebruik maken omdat we geen onderscheid maken tussen huurders en kopers. Het is wel van belang dat u tevoren een afspraak maakt, het liefst telefonisch: 212 31 71. We kunnen dan samen een datum en tijdstip bepalen. Het gesprek vindt plaats op nummer 126. Een vaste dag hiervoor wordt nog niet ingevoerd. Als u niet kan of wil bellen, kom dan aan de deur, uitgezonderd tussen 11.00 en 14.00 uur!

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 23:15 

Radiozender voor senioren

Al meer dan een jaar geleden is 747AM veranderd in Radio 5. Dat is de seniorenzender bij uitstek! Hieronder ziet u de weekprogrammering. Als u OnsNet Eindhoven heeft kunt Radio 5 ontvangen op 99.4 Mhz. Veel muziek en info voor 50 plussers.

Bijlage:
radio.jpg
radio.jpg [ 30.53 KiB | 14790 keer bekeken ]

Profiel  

BerichtGeplaatst: 25 aug 2008 23:17 

In de wandelgangen

De vakantieperiode is weer achter ons en ik grijp gelijk de gelegenheid aan om over twee voorvallen van de afgelopen tijd te vertellen. Het betrof dan ook meestal over de ontstane ergernissen die me gemeld zijn. Eind juni kreeg ik de mededeling dat er een opgerold matras in een keldergang lag. Men kon daardoor niet met hun vervoermiddel in hun eigen kelder. Oplettende bewoners wisten wie het daar hadden gedumpt. In een dergelijk geval kan ik wel iets doen. Ik heb, namens VB&T, actie kunnen ondernemen en het probleem was snel opgelost. De officiële bewoners hebben namens hun logees hun excuses aangeboden. Eind goed,.al goed! In onze samenleving kom je vervelende gebeurtenissen tegen. Veel van die voorvallen kunnen snel opgelost worden, anderen weer niet of vergen veel meer tijd. Door met fatsoen en begrip met elkaar om te gaan kunnen vele problemen worden opgelost. In een van mijn vorige wandelgangenpraatjes heb ik er op aangedrongen om op een goede manier met elkaar om te gaan. Dat voorkomt veel irritatie en wrevel op lange termijn en een reeks van nieuwe problemen.

Op een maandag in juli kwam ik aanrijden en zag voor de centrale toegangdeur een jongeman staan die, naar mijn eerste indruk, binnen wilde gaan. Wat bleek achteraf? Hij lag enige tijd voor deze deur waardoor er niemand in of uit kon. Dat is dan even een moeilijke situatie. Ik benaderde de jongen over de muziek die hij op dat moment via zijn cd-speler aan het beluisteren was. Die interesse mijnerzijds brak bij hem het ijs. Hij vertelde dat hij door bewoners dringend werd verzocht om daar niet te gaan liggen en dat ie daardoor kwaad was geworden. Ik vertelde hem heel rustig maar wel overtuigend dat de hal geen slaapplaats is. Dat standpunt begreep hij nu wel. Binnen aangekomen vernam ik van twee bewoners dat de politie gebeld was en hoorde dat zelfs overwogen was om de ambulance te bellen op aangeven van de politie. Iedereen heeft het recht een beroep te doen op de hulpdiensten wanneer de situatie bedreigend is. De jongeman heeft na een korte tijd de omgeving vrijwillig verlaten waarbij de rust weer hersteld werd.

De leden van de Bewonerscommissie zijn geen conciërge, flatbeheerder of zelfs hulppolitieagent. We zijn er wel om de gezamenlijke belangen te behartigen en dat blijven we ook doen. Als u bijvoorbeeld met uw buren niet over een probleem kunt praten, kunnen we behulpzaam zijn met het oplossen van het geschil. Vandaar de initiatieven van het spreekuur dat we met ingang van heden gaan invoeren. In de hoop dat hiermee het leven in ons complex wat aangenamer wordt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur